Veelgestelde vragen schoolaccount en registratiesysteem
Hier vind je de meest gestelde vragen over het registratiesysteem van het EU-Schoolfruitprogramma. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.
Wachtwoord vergeten schoolaccount
a. Hoe reset ik mijn wachtwoord?
● Ga naar http://registratie.euschoolfruit.nl.
● Selecteer bij Inloggen 'Wachtwoord vergeten'.
● Vul het brinnummer in waarmee het schoolaccount is aangemaakt (bijv. 10aa01). Er wordt vervolgens een e-mail verstuurd naar het e-mailadres welke is ingevoerd bij de contactpersoon. In deze e-mail staan instructies hoe je het wachtwoord kunt resetten. Let op: de e-mail kan terecht komen in de 'ongewenste mail'.
● Krijg je geen e-mail? Check dan de ongewenste mail.
● Twijfel je wie er contactpersoon is en wie dus de e-mail heeft ontvangen? Mail (euschoolfruit@wur.nl) of bel (0317-485966) ons dan.
b. Hoe log ik in met mijn schoolaccount?
Heb je nog geen schoolaccount? Maak dan een nieuw account aan.
Al wel een schoolaccount aangemaakt vorig jaar? Deze gebruik je tijdens het programma voor het opnieuw aanmelden van jouw school, doorgeven van wijzigen, het doorgeven van vragen en klachten aan je leverancier en het bevestigen van de ontvangst van de leveringen. Je logt als volgt in:
● Ga naar http://registratie.euschoolfruit.nl.
● Vul onder Inloggen jouw gebruikersnaam in. Dit is het brinnummer van de school. Gebruik hiervoor kleine letters. Bijvoorbeeld 05pk00.
● Vul het wachtwoord in en druk vervolgens op Inloggen.
Ben je het wachtwoord kwijt? Druk dan op 'Wachtwoord vergeten'.
Kun je niet in het schoolaccount omdat de contactpersoon voor het EU-Schoolfruitprogramma is gewijzigd? Stuur dan een e-mail.
c. Waarom moet ik mijn wachtwoord veranderen?
Ieder schooljaar wordt het wachtwoord van jouw account gereset. Dit doen we vanwege veiligheidsredenen. Als je de eerste keer van het nieuwe schooljaar inlogt, word je gevraagd om een nieuw wachtwoord te kiezen. Dit wachtwoord moet voldoen aan de volgende eisen:
- Het bevat minimaal 8 tekens
- Het bevat minimaal 1 hoofdletter
- Het bevat minimaal 1 kleine letter
- Het bevat minimaal 1 cijfer
- Het bevat minimaal 1 speciaal teken (bijvoorbeeld @#$%)
d. Help! Mijn account is geblokkkeerd. Wat moet ik doen?
Account aanmaken en inschrijven voor EU-Schoolfruit
a. Ik ontvang geen e-mail met de inloggegevens nadat ik een account heb aangemaakt.
Heb je al in uw SPAM-inbox of ongewenste mail gekeken? Grote kans dat daar de e-mail terecht is gekomen!
Je kan voor de zekerheid euschoolfruit@wur.nl als contactpersoon toevoegen aan jouw mail, om verdere problemen te voorkomen.
Heb je de mail nog niet gevonden, stuur ons een e-mail (euschoolfruit@wur.nl) met uw brinnummer. Dan zoeken wij voor je uit wat er mis is gegaan.
b. Mijn school heeft al eerder meegedaan. Moet ik dan ook opnieuw een account aanmaken?
c. Hoe meld ik mijn school aan voor EU-Schoolfruit?
- Maak eerst een account aan op registratie.euschoolfruit.nl of selecteer bovenin Inloggen.
- Na het aanmaken van je account kan je inloggen met de inloggegevens die je ontvangt op jouw mail.
Selecteer in het Dashboard ‘Aanmelden EU-Schoolfruit’ en vul alle gegevens aan. Je hebt de volgende gegevens nodig:
- Bezoek- en postadres.
- Data van schoolvakanties, vrije dagen en studiedagen. Dit zijn dagen waarop niemand op school het fruit kan ontvangen.
- Het aantal leerlingen in november/december 2024.
- Het aantal groepen.
- Na het verzenden van uw aanmelding ontvang je een bevestigingsmail met informatie over het verdere verloop van uw aanmelding.
- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de Video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan
d. Hoe maak ik een schoolaccount aan?
● Ga naar http://registratie.euschoolfruit.nl of selecteer bovenin Inloggen.
● Selecteer Account aanmaken.
Jouw brinnummer is jouw gebruikersnaam. Heeft jouw school meerdere vestigingen? Maak dan voor elke vestiging een apart account aan. Zet voor elke vestiging bij het brinnummer een volgnummer. Bijvoorbeeld: 05pk00 voor locatie 1 en maak voor locatie 2 een nieuwe inschrijving met brinnummer 05pk01.
● Vul een e-mailadres in waar je direct toegang tot hebt. Je ontvangt op dit e-mailadres de inloggegevens voor jouw schoolaccount.
- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de Video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan
e. Mijn school heeft meerdere locaties/vestigingen. Wat moet ik doen?
Maak voor elke vestiging of locatie een apart account aan. Zet voor elke vestiging bij het brinnummer een volgnummer. Bijvoorbeeld: 05pk00 voor locatie 1 en maak voor locatie 2 een nieuwe inschrijving met brinnummer 05pk01. Met elk account moet je inloggen en de vestiging aanmelden. Je doorloopt het aanmeldproces dus meerdere keren.
Zo krijg je op iedere locatie de levering bezorgd en hoef je hier zelf geen zorg voor te dragen.
f. Waarom wordt bij het aanmaken van een account het BRIN-nummer niet geaccepteerd?
g. Ik heb per ongeluk een verkeerd leerlingenaantal doorgegeven tijdens het registreren. Wat moet ik doen?
h. Ik krijg de foutmelding: Fout, u heeft 10 of meer leverdagen uitgesloten
Deelname EU-Schoolfruit 2024-2025
a. Wanneer kan ik mijn school inschrijven voor EU-Schoolfruit?
Om op de hoogte te blijven, kun je zich aanmelden op de nieuwsbrief van Smaaklessen..
b. Wanneer krijg ik bericht of mijn school is ingeloot?
c. Tot wanneer loopt het EU-Schoolfruitprogramma 2024-2025?
Wijzigingen schoolgegevens
a. Hoe wijzig ik de contactpersoon?
● Ga naar registratie.euschoolfruit.nl of selecteer bovenin Inloggen.
● Log in. Selecteer in het Dasboard 'Schoolgegevens wijzigen'.
- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de Video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan
b. Wij gaan verhuizen. Hoe geef ik dit door?
Ga naar registratie.euschoolfruit.nl of selecteer bovenin Inloggen.
Log in. Selecteer in het Dasboard 'Schoolgegevens wijzigen'.
In de middelste rij zie je de adresgegevens van jouw school. Je selecteert dan Nieuw. Vul hier de nieuwe adresgegevens in. Je kunt hier ook de ingangsdatum doorgeven van jouw verhuizing.
c. Hoe wijzig ik mijn vakantiedagen & studiedagen?
Je kunt deze zelf niet wijzigen. Vakantiedagen en studiedagen heb je bij jouw aanmelding doorgeven en staan als afspraak genoteerd op het Schoolfruitcontract.
Ben je vergeten een dag door te geven? Probeer dit dan eerst zelf op te lossen. Is er bijvoorbeeld iemand die aanwezig kan zijn op het moment dat de levering wordt gebracht? Kan dit echt niet, dan kun je contact opnemen met jouw leverancier. Mogelijk kunnen zij nog iets voor je betekenen.
Is er een sluiting van de school die bij aanvang van het schooljaar nog niet bekend was op de vaste leverdag? Bijvoorbeeld door een staking of sluiting door weersomstandigheden? Neem dan tijdig contact op met de leverancier zodat in overleg op een andere dag kan worden geleverd.
Schoolfruitcontract en leverancier
a. Waar kan ik het Schoolfruitcontract vinden?
- Log in op jouw schoolaccount via http://registratie.euschoolfruit.nl
- Selecteer Schoolfruitcontract op uw Dashboard.
n.b. het schoolfruitcontract is pas zichtbaar nadat je een leverancier krijgt toegewezen. Zodra dit gebeurt, krijg je hierover een mail.
b. Als ik druk op Downloaden gebeurt er niks.
c. Er zit een fout in mijn schoolfruitcontract in mijn gegevens.
Dit kun je zelf wijzigen:
- Log in op jouw schoolaccount via http://registratie.euschoolfruit.nl.
- Druk op Schoolgegevens wijzigen.
- Download dan het Schoolfruitcontract opnieuw via het Dashboard --> Schoolfruitcontract.
Zit er een fout in jouw vakantiedagen? Neem contact op!
d. Heb je geen (werkende) scanner?
Heb je geen (werkende) scanner?
- Ga naar https://smallpdf.com/nl/pdf-ondertekenen .
- Upload het schoolfruitcontract.
- Je kan in dit programma jouw handtekening tekenen, maar ook uploaden als afbeelding.
- Selecteer dan 'Handtekening zetten'. Voeg jouw handtekening toe.
- Selecteer 'Tekst toevoegen' en typ jouw naam en datum op de juiste plek.
- Selecteer dan 'Toepassen' en download het getekende contract..
Ontvangst leveringen bevestigen
a. Hoe bevestig ik de ontvangst van de leveringen?
Eén van de voorwaarden bij deelname aan het EU-Schoolfruitprogramma is het online bevestigen dat je alle leveringen hebt ontvangen. Dit moet drie maal tijdens het programma.
Wij vragen je om drie keer de ontvangst van de leveringen te bevestigen. Je krijgt hier tijdig een e-mail over van Steunpunt Smaaklessen & EU-Schoolfruit. Deze bevestiging is noodzakelijk voor de leverancier voor het verkrijgen van de EU-vergoeding voor de groente- en fruitlevering en is één van de voorwaarden van jouw deelname aan het EU-Schoolfruitprogramma.
● Log in met jouw schoolaccount op http://registratie.euschoolfruit.nl of klik bovenaan deze pagina op 'Inloggen'.
● Klik op ‘Ontvangstbevestigingen’ op het Dashboard.
● Selecteer de juiste periode aan de linkerkant van het scherm.
● Controleer de producten die je hebt ontvangen van in de afgelopen weken aan de rechterkant van het scherm.
● Druk op de groene knop ‘Bevestigen’. Een pop-up verschijnt.
● Bevestig in de pop-up de ontvangst. Heb je opmerkingen over de kwaliteit of over de aantallen? Noteer deze dan bij opmerkingen. Druk op ‘Opslaan’. Je ziet een bevestiging in het scherm en ontvangt ook een e-mail.
- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de Video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan
b. Wat moet ik doen als ik een opmerking heb over de aantallen of kwaliteit?
Je kan dit aangeven bij het bevestigen van de ontvangst:
● Log in met jouw schoolaccount op http://registratie.euschoolfruit.nl of klik bovenaan deze pagina op 'Inloggen'.
● Klik op ‘Ontvangstbevestigingen’ op het Dashboard.
● Selecteer de juiste periode aan de linkerkant van het scherm.
● Controleer de producten die je hebt ontvangen van de afgelopen weken aan de rechterkant van het scherm.
● Druk op de groene knop ‘Bevestigen’. Een pop-up verschijnt.
● In deze pop-up bevestig je de ontvangst. Hier kun je ook opmerkingen noteren over de kwaliteit of over de aantallen. Druk op ‘Opslaan’. Je ziet een bevestiging in het scherm en ontvangt ook een e-mail.
- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de Video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan
Wijzigingen leerlingenaantal
a. Hoe geef ik een wijziging door?
Wijzigt jouw leerlingenaantal gedurende het programma? Je kan deze wijziging eenmalig doorgeven tot en met dinsdag 17 december 2024. De wijziging wordt, ongeacht van wanneer je deze doorgeeft in deze periode, doorgevoerd na de kerstvakantie. Geef dus een leerlingenaantal door waarmee je zich kan redden t/m de week van vrijdag 18 april.
Je kunt de wijziging doorgeven via jouw schoolaccount:
- Log in op http://registratie.euschoolfruit.nl of selecteer bovenin Inloggen.
- Selecteer Leerlingaantal wijzigen op jouw Dashboard.
- Je ziet allereerst het leerlingenaantal wat je hebt doorgegeven bij jouw inschrijving.
- Vul het nieuwe leerlingenaantal in en selecteer Opslaan. Je krijgt bericht van ons wanneer jouw wijziging is goedgekeurd en wordt doorgevoerd.
- Helaas, uw cookie-instellingen zijn zodanig dat de Video niet getoond kan worden - pas uw permissie voor cookies aan
b. Ik mag mijn leerlingenaantal niet wijzigen. Waarom niet?
Het leerlingenaantal kan alleen gewijzigd worden vanaf de start van het programma (maandag 11 november) tot en met dinsdag 17 december 2024. Dit zijn de regels die zijn vastgesteld door het Ministerie van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur. De wijziging wordt, ongeacht wanneer je deze doorgeeft in deze periode, pas doorgevoerd na de kerstvakantie.
Staat jouw vraag er niet bij?
Neem dan contact met ons op via het contactformulier.
We nemen dan spoedig contact met je op. Vul jouw gegevens alstublieft zo volledig mogelijk in. Zo kunnen we je beter helpen.